onsdag 5 september 2012

Å vi har så trevligt när vi ses tycker jag! Aff-mammorna. Haha. Igår var det picnick i Haga parken. Och efter det svängde jag in i kista och shoppade lite. Mest till kian men även lite till mig.
Idag ska jag ge öppna förskolan en ny chans.... känner mig inte jätte taggad kanske, men vi får se. Har kollat så att Jenny ska dit iaf, så minst en trevlig person som jag känner!

Hade tänkt att jag skulle gått ut och målat lite nu när kian sov på fm eftersom Conny är hemma sjuk så hade han kunnat ropa/ringa när kian vakna. Men nu har jag suttit och surfat lite för länge så det känns nästan lite meningslöst att gå ut.

Jag funderar på det här med mat och välling till min lilla guldklimp. Hur jag ska gå vidare nu när han är så duktig.

Vid Frukosten får han smaka lite macka av mig men tanken är att han sen ska äta gröt till frukost. Men det blir senare.
Till lunch får han mat och till middag mat eller gröt.
Och jag vill börja med välling vid nattning. Dels för att se om han då Kan sova hela natten utan amning och dels för att Conny ska kunna bli mer delaktig.
Men eftersom han inte äter hela portioner än så vet jag inte om jag ska vänta?
Om han ska få komma upp i hela portioner till lunch och middag först. Eller om han ska få äta typ halva portioner tills vidare. Eller om jag ska byta middagen mot nattningsvälling?
Hur skulle du ha gjort?

Och nu vaknar han, så timat!

1 kommentar:

  1. Kan tyvärr inte ge några amma vs flasktips, då Liam fick ersättning i flaska redan från dag 4, då jag knappt hade någon mjölk...Smakportionerna kom allteftersom, vår mat, fast jag tog av till honom före vi kryddade. Liam kräktes jämnt, så vi använde MAM´s antikolik-flaska. När han var ca halvåret vände allt, och han behöll mat mm. lycka till kram lina

    SvaraRadera