söndag 30 juni 2013

Som att vara 10 år igen

Ja, nu var det länge sen jag skrev. Vet inte om jag har några läsare kvar ens för jag har inte datorn igång och i appen kan man typ inte se nånting. Jag gillar det inte. Skulle åtminstone vilja se eventuella kommentarer. Men men. Så lite som jag bloggar så får det väl duga!

Jag jobbar. Och på fredag ska jag gå på jouren. Ser inte fram emot det alls men vi får hålla tummarna för att det går bra. Och att det inte blir så mycket som det riskerar att bli....
Jag kommer att jobba i stort sett hela sommaren. En vecka blir det nog ledigt som det ser ut. Känns helt okej eftersom jag precis varit mammaledig. Men hade jag fått välja mellan ledig och jour så....

Kian bus mår bra men tycker nog att det är för ljust ute för han är ganska svår sövd nu ett tag. Inte kul alls. Så segt och när han väl somnat är klockan antingen för mycket eller så är humöret helt off så man inte har lust att göra nånting längre.
Han sover fortfarande i vårt rum men i egen säng hela natten. Utom när han vaknar mitt i natten och jag somnar om med honom i min famn. (Och njuter av hans närhet).
Kian älskar att cykla. Och får han inte åka cykel så vill han åtminstone ha sin hjälm på sig ändå. Gullungen. Men härom dagen hände det som jag visste skulle hända men hoppades att det skulle dröja lite till. Vi ramlade. Kian klarade sig dock fin fint med bara lite lite lite skrapsår på knogen. Och jac klarade mig också helt okej. Slog i benen rätt rejält men överlevde med lite hälta och sexiga sommar-ben ala tioåring!

Vi har fixat lite på tomten, plattat ut och sått nytt gräs. Några av blommorna i rabetterna har överlevt ich jordgubbarna likaså. Pionen som vi fick i bröllopspresent är fantastisk!
Näst på tur står lite mer gräsmatte planering, måla garaget (flashback!) och fixa kians rum. Och när jag säger näst på tur så menar jag inom de närmsta veckorna på samtliga punkter. Hoppas jag.
Vi ska även kapa en hel drös med ved, men det får bli i mån av tid. För all ved kommer inte fixas i år iaf, så det blir bara lite så vi klarar oss i vinter.

NU - ska jag sova!

2 kommentarer:

  1. Jag är kvar! Jag läser! Min mardröm är att dra omkull med cykeln och Alfons, vilken tur att det gick bra!

    SvaraRadera
  2. Sommarkampanj,,blöjor med hemleverans 59:90

    www.blojbudet.se

    SvaraRadera