måndag 16 maj 2011

Den som väntar på nåt gott...

... får tyvärr vänta lite längre!
Vi har nu varit hemma en vecka och ändå har jag inte skrivit nåt nytt inlägg med mera bilder.
Men jag ska - jag lovar!

Förra veckan bliev ju kort eftersom vi kom hem på måndag morgonen var jag ju ledig på måndagen. Så det blev bara tis-fre med jobb. Skönt med lite mjuk start. =) Och roligt att få känna att det är roligt att vara tillbaka på jobbet!
Idag var det mindre roligt dock. Vår högsäsong är här och en av mina kollegor har mycket jobbigt jobb framför sig. Jag försår ju såklart att det är jobbigt och tungt. Men kanske skulle det kännas lite bättre om vi kunde ha en trevlig stämning! Och hjälpas åt. Men så funkar det inte. Det är sama visa varje år. Butter, suckar och är vresig. Så skoj - Not!
Men det är "bara" ett par veckor. Sen blir det sommar. =)

På hemmaplan hade vi lyx med mannen hemma hela förra veckan. Mysigt.
Men i morse åkte han Linköping igen. Han sa att det kändes lite tungt att åka. Nu när han vant sig med att vara hemma. Gulligt. Min fina man!
Jag har tyvärr kunnat konstatera att det inte blev någon romantisk "bröllops-rese-bebis". Kändes tungt, jag hade verkligen hoppats denna gång.
Var hos gynekologen förra veckan, dem ska ringa mig i veckan för att diskutera eventuell utredning. Känns sådär. Hade ju förstås hoppats slippa det. Men samtidigt så har det ju gått så lång tid nu, så man vill veta att allt är som det ska.
Vi får se vad dem säger. Om det blir utredning nu eller i höst.

Nu ska jag tvätta penseln jag använt för att måla en av väggarna i matrummet.
Tanken är väl att vi (jag) ska måla alla väggar.  Men jag är inte säker än. Jag har målat den ena, den stora. Jag tror att jag tycker det blev lite för mörkt.
Så antingen låter jag den vara och har bara en fond vägg. Eller så ska jag försöka spä ut den lite, så att den blir ljusare. Jag har vit färg så det är inga problem... Men jag vet inte än. Ska ta en ny titt nu med fräscha ögon, så får jag se om jag får en åsikt. Annars funderar jag till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar