söndag 29 maj 2011

Uppdatering och utredning

Hej! Frida heter jag och det var jag so startade den här bloggen för en tid sedan. Jag hoppas att du kommer ihåg mig trots att jag varit "no-show" så länge! =)

Jag tänkte börja med en liten uppdatering av livet:
30 april var således vår bröllopsdag. Den var helt fantastisk!
Dagen efter åkte vi på bröllopsresa till Greklnad. Det var super härligt!
Sen vi kom hem har det varit mycket jobb, för vi har hägsägong just nu. Och mannen har återgått till verkligheten med arbete i Linköping varje vecka. (utom den veckan som kommer då det blir lite extra ledigt!)
Jag har roat mig med att måla om i vårt kök, för jag ville ha en ny färg och så ville jag ha upp dem fina tavlorna som vi fick av en av mina vänner i bröllpspresent. Det blir jätte fint och jag är mycket nöjd.


Bilden gör dem inte rikgti rättvisa. Dem är så himla fina! Och hon har målat dem själv. =D
Så duktig!


Jag har även roat mig med att sätta6 in bilderna från vårt bröllop i ett album. =)
Min fina tottohäst är stel. Han är ju lite till åren och det märks. Men så länge han är glad och pigg så tänker jag faktsikt strunta i det. Han får gå så länge han verkar trivas! Nu är det ju nästan sommar, så hans exem börjar göra sig påminnt. Men jag sköter det så gått det går med medicin och täcke osv.
Vovven är även han stel men glad. Jag har dragit ner och går nu bara två prommenader per dag och det verkar funka bättre. Så vi kör  nog på så istället. Även här lever jag efter tesen: Så länge han är glad så är det bra!

Igår kväll hade jag mina tjejkompisar här på middag, prat och bilder-visning. Det var super mysigt! Vi har så himla trevligt ihop. En riktigt bra blandning. =)
Dem frågade om det var nån "Greklandsbebis" på gpång, och det är det ju tyvärr inte.
Det är fortfarande stilltje på den fronten och det är inte mycket att göra åt saken.

Imorgon ska vi dock på första besöket hos läkaren och på så sätt starta en utredning. Mensen som jag borde få lagom till nästa helg blir den 14e i ordningen. Så det är dags att kolla om det finns nån anledning till vår långa väntan.
Jag var hos gyn samma vecka som vi kom hem, bara för att kolla att allt såg rätt ut efter missfallet i höstas. Det gjorde det. Då passade dem även på att ta blodprover på mig.
Så imorgon ska vi tydligen få svara på en massa frågor och så ska mannen få lämna blodprov.
Sen ska jag tydligen få lämna ett blodprov till, när jag precis haft ägglossning. Nu tror jag att jag hade ÄL i fredags, så jag vet inte om dem kan ta det provet redan imorgon då. Det vore ju toppen i så fall!
Mannen ska få en remiss för att lämna spermaprov och jag ska få komma tillbaka en annan dag för en äggledar-spolning.
Det är så jag har fattat det iaf. Och ímorgon således det första steget.
Det känns... inte alls? Inte än iaf. Jag tror att det känns bra att få kolla upp. Men just nu känns det som vilket läkarbesök som helst. Jag är trött och ska snart gå och lägga mig tror jag. Förhoppningsvis somnar jag fort och slipper fundera närmare på morgondagen.

Idag har jag spenderat hela min dag på en åkgräsklippare. Vi bor i ett litet bostadsområde, som har en vägförening. Området har 3 grön-ytor som ska klippas av de boende. Idag gjorde jag det. Det tog 5 timmar(!)... Men - med en mp3 bok i öronen så var det inte så farligt! "Ide lugnaste vatten" av Viveca Sten, läses av Catharina Ewerlöv. Mycket bra so far! Och jag har en känsla av att det här kommer att vara dem första av MÅNGA böcker jag avnjuter på detta sätt. =) Dock utan gräsklipparen får jag hoppas. =P

Nu ska vi äta en sen middag. Eftersom gräsklippningen tog hela min dag i anspråk och vi åkte direkt till min mamma för att fika efteråt, så blev det inte middag förrän nu.
En köttbit med pommes och sås. Och lite broccoli. Klassisk middag i vårt lilla hem. =)

Hoppas att du har haft en underbar dag! Och att du snart tittar in igen. För nu ska jag försöka bättra mig med uppdateringarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar