söndag 15 april 2012

Från kalhygge till sumpmark

Å vilken fantastisk helg! Eller egentligen började det redan i torsdags...
Med första ridturen på jag vet inte hur länge!
Åkte ner för att borsta min tok-leriga häst innan Sara och Gustav skulle ge sig ut på en tur. Och kände hur suget ökade och ökade. Solen sken fortfarande och... Ja, det ena ledde till det andra som man brukar säga! Turen blev inte så lång, men den va underbar!

Nasi pojken på Torsdags mprgonen, bara liiiite lerig...
Lycklig matte på nypremiärtur.
















 
I fredags var jag till Hagaparken och träffade några mammor med sötisar från gruppen. Super trevligt! Och fint väder även då. Det blev prommenad och sen lunch och prat.

Igår var det lördag. En riktig lördag, för alla mäniskor. För mig är ju alla dagar lördagar just nu. Ingen Måndags ågest imorgon här inte!
Efter frukosten åkte vi, hela familjen, till gymmet. Kian sov och jag och Conny tränade. Mitt första pass på jag vet inte hur länge. För ett år sen planerade jag ju bröllopet för fullt. Så då valde jag bort träningen. Sen var jag nog på nåt enstaka pass innan jag blev däckad av trötthet genom graviditeten. Vet att jag provade att träna lite lätt under grav, men det kändes inge bra så jag slutade.
Men igår var det altså nystart! Och idag är det 8 veckor sen Kian föddes. Så jag tjuvstartade min träning kan man säga.
Idag har jag också använt kroppen, men inte på gym. Efter prommenaden med Rufus sov Kian i vagnen och jag började släpa ris här på tomten. Och shit va fint det blev! Jag trodde att det skulle va så mycket att det inte skulle märkas nån skillnad, men det gjorde det. Tungt var det emellanåt också. Så jag är mycket nöjd med min dag!

Så här såg det ut i höstas när träden var nyfällda. Kalhygge!
Nu ser det ut såhär. Mycket bättre!
Fortfarande väldigt blött, men jag hoppas att det ska torka upp nu när riset är borta.

Sötaste Kian sov gott ute i vagnen, härligt med frisk luft!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar