måndag 9 april 2012

Hello again!

Poff! - Så har det gått över en vecka sen jag skrev sist!

Tiden går fort. Kian ler mer och mer och är nu ÄNNU sötare! Myspys-pojken min. Ska bjuda på lite bilder men har inte sladden här just nu.
Igår ordnade jag och Sara påskmiddag för våran familj och i lördags var vi hos Connys släkt. Jätte trevligt båda kvällarna!

I veckan blir jag ensamstående mamma två nätter när Conny ska iväg och jobba. Troligen samma sak nästa vecka. Känns okej än så länge, får väl se hur det känns när han väl åkt. Blir nog lite ensamt. Från att han varit hemma mer eller mindre heltid den senaste tiden till borta dygnet runt. Men det går nog bra!

På fredag ska jag träffa AFF-mammorma igen. Ska bli jätt trevligt! Jag missade ju sist eftersom jag bangade att åka till stan med lill-fis för några veckor sen. Men nu är jag redo!

Det är nu 7 veckor sen förlossningen. Men min kropp känns inte återställd än. Magmuskeln har inte gått ihop helt än och avslaget fortsätter. Stygnen har läkt fint och jag tycker musklerna verkar funka som dem ska, även om jag inte är så duktig med knipövningarna för tillfället. Var noga ibörjan men nu glömmer jag bort. Men det är nog mest för att jag känner mig återställd.
Har inte fått tid för återbesök än, ska ringa imorgon och se varför. Ringde i torsdags men fick inget svar. De sa nämligen på BB att jag skulle bli kallad till special mödravården. Och så ska jag väl till min vanliga mvc också antar jag. Vi får se vad de säger när jag ringer.

Och så ska jag ringa pastoratet. Fråga lite om dop. Vi har stött frågan fram och tillbaka. Conny vill absolut inte. Men jag vill. Just nu är mitt förslag att ha ett dop men inte i kyrkan. Så jag ska ringa och kolla om man får ha dop hemma. Det kan skilja sig i olika pastorat om de har möjlighet eller inte. Ska bli skoj att börja med lite planer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar