måndag 9 april 2012

Träning

Ja, nu känns det som att jag kompenserar lite och sprutar ur mig inlägg. Men så kan det ju bli ibland!

Jag tänker en del på min träning. Som jag inte börjat med än.
Igår skojade Conny med mig och kommenterade min mage och min syster ifrågasatte idag om han "är på mig" om min vikt. Men så är såklart inte fallet, vi bara skojar med varandra!

7 veckor sen förlossningen och mina magmuskler är fortfarande delade. Sömnen har varit helt okej, men inte jätte bra. Och jag har helt enkelt inte kommit igång än. Men jag tänker på det och funderar på hur jag kommer vilja göra.

Hade tänkt att jag skulle börja på 6 veckors-dagen. Men det blev inte så. Så nu funderar jag på att börja på söndag, 8 veckors-dagen. Jag är nämligen sugen på att faktiskt göra en seriös start. Inte alls min stil, jag brukar köra en väldigt "laidback-stil" och göra vad jag känner för, när jag känner för det. Men den här gången är jag sugen på ett annat upplägg. Testa att faktiskt sätta upp ett mål för mig själv - sacry!

Har läst lite nu om hur man ska träna efter förlossning. Plankan är tydligen The shit! Så, vi får se. Kruxet är att nu sitter jag här, sugen och inspirerad. På söndag fördriver jag tiden och inser när jag ska gå och lägga mig att jag glömt att träna.
Men det är ju det som är grejen. Om jag ska sätta upp ett mål och jobba mot ett mål. Då krävs engagemang! Och självdiciplin.
Det ska bli intressant att se hur det blir med den saken....

1 kommentar:

  1. Är på samma spår.. borde börjat på övningarna jag fick av sjukgymnasten för två veckor sen men inte kommit till skott. Inte helt lätt heller när man har en bebis som vill äta konstant minst halva dygnet och inte sover när jag vill det ;)
    Hoppas du känner dig tillräckligt motiverad för att komma igång snart.
    Kram

    SvaraRadera