torsdag 29 mars 2012

Drömmen har blivit verklighet

Jag har alltid vetat att jag skulle vilja bilda familj, skaffa barn. Villa-volvo-vovve var utopin i mina ögon. Jag har inte haft så höga drömmar om jobb, massa pengar eller exotiska resor. Min dröm har varit att bli mamma. Så länge jag kan minnas tror jag bestämt!
(Okej, i ärlighetens namn drömde jag såklart om att bli modell ibland också, men det var mer dröm-drömmar än framtids-drömmar!)

Jag träffade Conny tidigt, jag var bara 15 år och hade aldrig trott att det skulle vara min framtida man. Men här står vi nu. Under vissa perioder har vi haft det tungt. Under den största och senaste bodde vi isär och jag längtade och hoppades med hela min själ att det skulle bli vi igen.

En dag fann jag mig själv i en affär. Framför ett bord med prydnadsfigurer. Och jag kände att där på bordet stod en figur, som identifierade hela min dröm - klart och tydligt. Jag kände det i hela hjärtat.
Ville först inte köpa den, eftersom jag just då var ledsen och ensam. Men så bestämde jag mig för att oavsett hur mitt liv såg ut för tillfälet, så var ju drömmen och målet detsamma.
Jag köpte den och har haft den i mitt vardagsrum sen dess, alltid synlig så att jag lätt kunnat se den. En symbol för vad jag ville med framtiden.

Nu står jag här. Mannen jag längtade så efter och som jag har älskat så länge, är nu min man. På golvet ligger världens finaste hund och i sin vagn ligger vår älskade son.
Bilen jag kör är förvisso en saab, men i övrigt fyller jag klyschan fint!

Och livet - har aldrig varit bättre.

2 kommentarer:

  1. Älskade syster! Du vet vad jag egentligen vill skriva (göra) i detta fält - men jag gör det inte - av värdighet! Puss! Haha!

    SvaraRadera
  2. PS Jag är ju så klart mer än glad för din skull - men du vet....!

    SvaraRadera