onsdag 21 mars 2012

Vår!!!

Idag var det vår! Alldeles fantastiskt härligt!
Redan tidigt på förmiddagen tog jag och Kian vagnen och gick ner till Åby. Solen sken för fullt och utmed vägen såg jag årets första tussilago.
Hälsade på inne på jobbet en stund och fick jobba lite - härligt! Jobba och jobba... Kanske var att ta i egentligen... Men jag fick småjobba lite i alla fall. Typ en timme. Hade tänkt att Kian skulle sova när jag var där, men han vaknade när jag svängde in på gårdsplanen så han satt i mitt knä hela tiden. Jätte duktig!

Sen gick vi till mamma och åt lunch och efter det till min farmor och hälsade på. Kian bjöd "gammelfarmor" på flera söta smiles. Jätte mysigt att se!

Och sen blev det prommenad även hem. Så två "långa" prommenader. Jätte skönt att röra sig, men det gör lite ont i bäckenet. Så imorgon är jag säkert lite öm. Men det är det värt, för jag vill komma i form!

Det var jätte trevligt att hälsa på farmor. Men det känns som att jag håller på att dras in i den här lilla tävligen som mina föräldrar har om sina mammor. Ska Kian gilla "gammel-" farmor eller mormor mest? Vem ska vi hälsa på mest?
Men vi får väl se. Imorgon ska vi troligen åka med mamma och hälsa på mormor i alla fall.....

Nu är det snart dags att väcka lilleman. Så att han får vaken en stund innan det är dags för matning och läggning. Livet är fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar