fredag 23 mars 2012

Å vilken underbar dag!!

Idag har det varit en riktigt bra dag.
Började mindre bra med att jag sov på soffan med Kian från 4 i morse. Han var inge glad (efter att ha kräkts lite efter nattamningen) och jag tycker så synd om Conny då, så jag la mig på soffan, fast Conny sagt massa gånger att jag inte behöver. Men men. Lilla papsen sov väldigt gott och fick nån timme extra på morgonen dessutom, så det var nog skönt för honom!

Men förmiddagen passerade med frukost och lite städning samt tvätt och diskmaskins lastning medans Conny roade Kian. Sen gick vi på gemensam prommenad med vagn och hund i solskenet.
Väl hemma igen bestämde vi oss för att åka och slänga skräp på återvinningen så Conny hämtade släpet. Tyvärr vaknade Kian och tyckte att han skulle få äta igen så Conny fick lasta det mesta själv. Men när vi sen kom till återvinningen hjälpte jag till att lasta av i alla fall!
Efter lunch kämpade jag med att få Kian att sova. Det har funkat väldigt bra när han sover några timmar på dagen och några på kvällen. Men de senaste två dagarna har han bara sovit jätte korta stunder  på dagen vilket resluterat i att han sovit flera timmar på kvällen. Men idag blev eftermiddags sömn igen!
Och som han sov sen! När han väl somnat. Efter några timmar vaknade han och åt bara för att sen somna om igen. Så jag hann städa och hänga tvätt och plocka undan lite ute, laga mat. Och ja, massa såna saker, som behöver göras men som helt enkelt fått vänta. I love it!!!
Nu har jag även skrivit ut ett papper som jag tänkt göra i en månad och jag har betalat räkningar och bokat service till bilen. Flera av dessa saker som jag tänkt göra i flera dagar, vissa saker i veckor. Och nu är det gjort!

Imorgon hoppas jag på fortsatt väder. Jag är sugen på att plantera lite blommor! Och så hoppas jag på att åka ner och hälsa på syster yster och babbla lite.

Nu försöker Conny underhålla en trött och hungrig liten pojke medans jag sitter här och skriver. Ska nog ta och avsluta för att göra mig klar för natten. Mysa och amma det sista jag gör varje kväll, fantastiskt underbart. Min fina lilla prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar