måndag 26 mars 2012

Bättre!

Å vilken mycket bättre dag det har varit idag!!

Både jag och Kian somnade ca 21 igår kväll och sov ända till 3! Ammade och bytte blöja och somnade om vid ca 4 och fick sova till 7. Helt underbart!!!
Vid 8 gick vi upp och åt frukost mm, men innan dess satt vi i sängen och "pratade" lite och jag fick flera fina leenden! Min älskade fina prins, bättre start på dagen hade jag inte kunnat önska.
Sen åkte vi ner och hälsade på på jobbet och jag fick äran att jobba lite. Riktigt skoj! Efter prat hos bästaste Sara blev det biltvättning och då somnade Kian i bilen. Så när bilen va ren passade jag på att gå ner till hagen och borsta Nasi lite, det var super länge sen och jag har saknat det.
Väl hemma flyttade jag den sista veden. Både fysiskt ansträngande och härligt att fixa med tomten.
Kian bjöd sen mamma på ännu en mysig kontakt stund och ännu fler leenden. Han har varit sur nåra gånger även idag, men inte alls som igår. Tror både han och jag var för trötta igår..... Plus att jag läste om utvecklingssprång igår kväll. Det första är tydligen vid 5 veckor så kanske kan det bidra till hans humör?
Livet känns otroligt mycket bättre idag och jag känner mig inte som en lika dålig mamma som jag gjorde igår. Skönt!

För några dagar sen tog jag en toningflaska, eller närmare bestämt två, och tömde i skallen. Bort med det blonda för några veckor och jag är nu brunhårig med röda toner. Tycker själv att det blev jätte fint. Men det är typ ingen som har kommenterat det, så aningen tycker dem inte att det är nån större skillnad eller så gillar dem det inte. Haha. Nu är det ju inte första gången jag byter färg så dem är kanske vana och inte märkt nåt...
När gulle-Gustav var här härom dagen såg han handduken som jag hade när jag färgade håret. Tydligen hade jag inte sköljt ur håret ordentligt så den blev förstörd men när han såg den så frågade han om jag brukade byta blöja på den! Jag känner att min allmänna hygien blev starkt ifrågasatt!



Avslutar med två bilder från dagen. En mycket bra dag. Nu ska jag ta lilla pojken som sover i min famn och lägga honom. Sen ska jag nog lägga mig själv och hoppas få många timmars sömn även i natt.

1 kommentar:

  1. Va skönt att det blev bättre och att ni fick sova ordentligt!
    Jag har precis haft två riktigt dåliga nätter/dagar med knappt nån sömn alls, så jag hoppas det blir bättre imorgon ;)

    PS! Tycker hårfärgen ser jättefin ut :)

    SvaraRadera