fredag 9 mars 2012

Tankar....

Natalie! Gud va lustigt!! Haha. Ja, inte den graciösaste entrén till BB kanske! ;-) Grattis till lille killen!

Angående mitt inlägg tidigare idag... Jag har funderat och diskuterat saken med man, syster och mor.

Mamma tycker att jag ska ge Kian nappen när han vaknar första gången för att se om han somnar om. Så att jag på så sätt får någon timmes sömn till och sen att han får sova i vår säng de sista få timmarna innan det är dags att gå upp. Jag är inte super sugen på det dock eftersom jag inte vill få honom att missa ett mål mat. Eller, skjuta upp... Men hon menar att när han är hungrig kommer han inte att nöja sig med nappen.

Sara och Conny tycker att jag kan göra vilket av mina alternativ jag vill, bara det funkar och att vi båda får sömn!
Så troligen kommer jag att låta honom sova i vår säng efter natt-amningen. Och se hur det blir.
Då uppstår ju en ny fråga, om jag ska prova att lägga honom i spjälsängen och att när han vaknar så låter jag honom ligga i vår säng istället. Men det känns som att det kan få fel effekt i längden. Då kanske jag skapar att han inte vill sova i sin säng sen, för att han lär sig hur lätt det är att få sova hos oss.... Så då är det nog bättre att låta honom sova i vår säng på en gång... Tror jag. Kanske! Det tänker jag satsa på till att örja med i alla fall. Så får vi se!

2 kommentarer:

  1. Jag som tyckte du såg hur fräsch ut som helst! Själv såg jag nog ut som ett åkerspöke. Efter 24 timmars förlossning och oborstat hår på 48 timmar trodde jag nästan att jag skrämde dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Man får göra det som känns bäst. Själv har jag inte orkat ha någon kolla alls på nattamningen... Vi har samsovit mestadels och när dom vaknat har jag ammat och somnat om och bebisarna också... Vi har en jättesäng för hela familjen. Men nu har Elna fått en egen säng, hon är ju 2,5 nu, och vill absolut somna och sova hela natten i sin egen säng. Inte aktuellt att söva henne i vår säng längre, då blir hon sur... Så att man skapar vanor som inte går att bryta tror jag inte på. Jag är av filosofin att om barnen är mätta och känner sig trygga (vilket dom ju oftast gör nära mamma) så sover vi alla bäst. Det är så kort tid i livet så det gör mig inget att jag inte får lugn och ro i sängen... Jag tycker man ska göra som man själv tycker är smidigast och som gör bebisen nöjd. Då blir det bäst, och alla är olika. Ingen kan säga vad som funkar för just dig...

    SvaraRadera