söndag 21 april 2013

En helg i sol. Äntligen!!! Det har varit så härligt. Men fan va jag har saknat min syster! Hon har varit på ridkurs hela helgen och vi har knappt ens haft sms kontakt. Fick ett igår och ett idag, båda korta. Båda svar på min fråga hur det var. Och det är ju bra, inte ska hon hålla på med mobilen när hon är borta på skoj heller! Och även om hon hade varit hemma så hade vi kanske varken setts eller hörts, för så är det vissa helger, absolut. Men just den här helgen kändes det väldigt tomt!

Imorgon ska jag till Memira i Uppsala. (Smygreklam, tror ni jag kan säka spons??) Det är en förundersökning för att se om jag kan göra en behandling för att slippa glasögon. Men jag har börjat tveka på om jag ens vill göra en. Eller, jo, vill vill jag väl. Men det känns... fel? Typ girigt. Jag har inte jätte stort synfel, men jag har glasögon på mig hela tiden, så illa ser jag ju. Och jag har bara haft glasögon i ca 6 år. Och då känns det girigt när det finns så många (läs: mina syskon) som ser sämre och haft glasögon i stort sett hela livet och som inte kan göra behandlingen......Men livet är ju orättvist. Och det finns väl egentligen ingen anledning att jag ska avstå från nåt bra av den anledningen. För de varken ser eller mår bättre av att jag ser dåligt.Men jag vet inte. Det känns konstigt... Får se vad de säger imorgon. Jag kanske inte ens kan göra det.

För att återgå till den soliga helgen, så har vi städat lite på tomten idag. Lastade Connys bil full med skräp som han åkte till tippen med. Ett steg i rätt riktning. Städade av altanen lite. Och igår var vi och köpte en paraplyvagn med fullt liggläge. Jag har velat ha en länge, så var det en i Bålsta som sålde sin för 150:- Tackarrrrrrr!Har fortfarande inte kommit en millimeter närmare Kians sovrum. Men Conny har iaf pratat om att börja plocka ut sina grejer, så babysteps.Jag har hittat lite grejer på panduro som jag tror jag ska skicka efter i väntan på rummet. Jag vill bla fixa några träbokstäver, troligen klä dem i tyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar