torsdag 11 april 2013

Work & wok

Mums. Äntligen mat i magen. Och en av mina absoluta favoriter: Nudel wok.
Mitt "lite ont i halsen" var tydligen halsfluss så nu äter även jag medicin. Och imorgon ska conny till vc för halsprov. Så vi är familjen M - som i medicin!
Efrer doktors besöket åkte jag till jobbet (två av de andra kollegorna låter betydligt värre än mig, så den tredje stackarn är nog redan smittad om han kommer bli det. Jag mår bra, bara lite öm i halsen. Plus att halsfluss smittar vid direkt kontakt eller hosta/nysningar, vilket jag inte gör. Så det kändes safe. Jag gillar nämligen inte sjuka personer som åker runt och smittar alla andra.... därav mitt LILLA sidospår med bortförklaringar). Nu, var var jag? Just det; på jobbet! Och det var jätte kul! Hade mycket att göra och fick klart vissa saker som jag velat göra länge. Åke inte hem förrän fem! Jag älskar mitt jobb!
Fick lite drygt tre timmar med min trotsiga lillprins innan han somnade i min famn till "The big bang theory". Trots? O ja! En liten batting på ett år och snart två månader som slänger sig ner på golvet och grinar när han inte får som han vill. Sött, ja. Irriterande och jobbigt, ja. Så nu är det (redan?!?!) dags att ta tag i det här med uppfostran. Måste lyssna runt lite hur folk hanterar det. Så får vi se vilken metod vi väljer.
Men när det gäller medicinen är han så duktig! Han tyckte ju inte att det var gott från början såklart. Men han hade liksom inget val annat än att ta den och så har jag låtit honom hålla i sprutan och så. Så idag höll han själv satte den mot munnen! Så jag bara tryckte ut medicinen. Så duktig!

Har klarat dagen utan småätande och cola och imorgon är det fredag så då får jag göra vad jag vill. Moahaha! Men nu blir det en portion wok till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar