tisdag 28 maj 2013

Å så råkade jag stänga fönstret...

Så nu får jag börja om.
Kian har fått dagis plats. Först blev vi erbjudna på vårt första handsval i kommunen men så erbjöd sig min mamma att ha honom även i höst. Så så får det bli! Och det känns jätte bra. Så lyxigt att han kan va med mormor hela dagarna. Och så nära mig.
Vi har nu testat att vända på hans kvällsmål. Så att han får gröt hos mormor vid 16-tiden och så äter vi middag tillsammans vid 18.30. Både mysigare för oss som familj och bättre för Kian att få nylagad mat än alla dessa burkar. Det har varit både hemmagjorda och köptas. Men nu blir det nylagat och mysigt. Har bara provat två dagar än, så vi får se om det funkar.
Sen när maten är äten och han ska läggas och då har jag börjat lägga ner honom i sin säng och så sitter jag på golvet bredvid tills han somnat. Bara sitter där. Ibland med handen vid honom men oftast inte ens det. Målet är ju såklart att kunna gå ut ur rummet innan han har somnat. Men jag vill verkligen inte att han ska gråta sig till sömns. Och jag har både tid, ork och möjlighet att sitta där. Så jag gör så. Har gjort det till en ganska skön stund med en god bok. Just nu "En man som heter Ove". Me like!
En nackdel med denna metod är ju att jag drar ut på det. Och liksom tar det steg för steg. Vilket jag tycker känns bra eftersom han inte behöver vara ledsen. Men risken finns ju att det blir långdraget eftersom när han väl vant sig med det här så kommer jag så småning om ta nästa steg och lämna rummet och då blir ju det nånting nytt att vänja sig med. känns inte optimalt....
Men ändå, rätt. Tror jag... Kanske.

Jag trivs super bra med att jobba. Det tråkiga är ju såklart att jag slutar 17 och Kian ska läggas 18.30. Men vi har en stund på morgonen och en stund på kvällen. Och förhoppningsvis kommer jag inte jobba till 17 när högsäsongen lagt sig. Men det är roligt!
Träning... not so much. Men jag har testat nu att hoppa hopprep, känns bra. jag blir svettig! Och jag kan göra det här hemma. Idag gjorde jag hopprep + armhävningar + situps + box xäck x 3. Kändes jätte bra! Hoppas att jag kan fortsätta med det.

Och så har jag Ä N T L I G E N fått upp tapeten i köket. Det blev jätte fint och jag gjorde det alldeles SJÄLV! Mycket nöjd. Äntligen.
Kvällens middag: Kians första Tacos



 Tapetseringen. den nya platsbygda garderoben och skåpsidorna i köket.

kian älskar kojan vi gjorde av Grill-kartongen!


Ibland cyklar vi till jobbet.


Bästa kusinerna på vår utflykt till Furuviksparken i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar