tisdag 7 maj 2013

Take the bad with the good

Igår ville inte Kian somna. Det tog en timme och tjugo minuter innan jag äntligen kunde smyga ut. Halvvägs där testade jag att lägga ner honom i sin säng. Så han fick somna där. Och det funkade! Tog ju en stund men tills slut.
Han fick bara ha nappen när han låg ner. Och när han busade och inte ens ville ha nappen gick jag ut. Då blev han ju ledsen så då gick jag in (nästan direkt, är inte ett dugg sugen på att låta honom skrika i flera minuter), tog upp och tröstade och la ner igen.
Idag testade jag igen. 35 minuter senare sov han! Så imponerad!
Jag satt tyst bredvid hela tiden. Inget bråk. Han låg ner och busade lite och skrattade. Men när han försökte sätta sig upp tog jag nappen och då la han sig ner igen.
Nu tar jag inte ut nåt i förskott för det kommer att komma sämre dagar. Men njuter av det positiva läget!

När Kian sen sov gick jag ut och tömde frysen. Som gått sönder. Massa mat som blivit förstörd. Inte så roligt! Frysbox plus mat för några tusenlappar borta. Har vi tur går det lite på försäkringen men vi får väl se va det är för självrisk.
Så nu har jag lagat mat för andra gången ikväll. Så vi fick lite matlådor till imorgon. Och det var ju bra iofs. Och imorgon blir det oxfilé. För den var bara halvvägs tinad. En stek och en påse köttfärs var fortfarande fryst så de la vi i den lilla frysen.
Men men. I vanliga fall skulle jag ha blivit V Ä L D I G T upprörd av en sån här sak. Men nu känner jag mest att "det var ju tråkigt". Vet inte om det är tack vare Kian, att det känns fnuttigt i jämförelse liksom? Eller så har Conny spetsat mitt vatten så jag är lite drogad...

Nu tittar jag på Biggest Looser. Ska nog ta några chips som belöning efter kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar