fredag 17 maj 2013

En dag som alla andra

Försöker få ihop folk till styrelsen här i vägföreningen, jag är nämligen med i valberedningen. Inte så kul och det går inte jätte bra. Men jag får göra mitt bästa och sen beklaga att det inte blev bättre.
Faktiskt lite trevligt att prata med grannarna i alla fall. Lite träning för mig som är så kass på kallprat.
Men just nu är jag jäkligt sugen på att flytta härifrån. Till ett riktigt hus. Med fin gräsmatta. Och inte så mycket grannar. Och inga allmänna gräsytor som ska klippas på min fritid.

Jobbar nästan heltid just nu. Känns inge kul att komma hem fem när kian ska ha kvällsgröt halv sju. Man hinner knappt leka eller mysa alls. Men det är kul att jobba! Och det är bara några veckor till, sen blir det lugnare i sommar.
Då kommer jag dock ha jour. Blä. Och säkert lite i höst också. Blä blä. Men det är okej. Även det blir förhoppningsvis tillfälligt. Så bara å bita ihop.

Jag har inte fått ordning på mitt sötsug men har bestämt mig för att tänka mindre på det och mer på träning. Tror att det är det jag har saknat mest. Eller, saknat är kanske fel ord. Men nåt åt det hållet i alla fall. Ska bättra mig där. Så länge man gör av med det så gör det inget om man äter onyttigt eller mycket.
Det är i alla fall lätt att äta nyttigt såhär års.

2 kommentarer: