tisdag 30 juli 2013

Tisdag morgon

Jaha, dags att gå upp då. Men kian ligger här bredvid och sover så sött...
Ca en timme och en kvart på oss att äta frukost och fixa håret, fylla och byta en bajsblöja. Känns som att nån av delarna kommer bli åsidosatt...

Igår fyllde jag släpet för andra gången så nu är sophöten utanför garaget äntligen borta!  Conny har det mdd sig och tömmer idag.
Conny började med kians rum i helgen men det är en bit kvar... och jag har börjqt mit evighets projekt: måla garage. Men det är bara en strykning sen är det heeeelt klart!
Hoppas komma ut och fixa klart södra långsidan ikväll och påbörja den bakre långsidan.
Gräset vi sått har kommit upp jätte fint ich för första gången pp lönge kunde vi klippa den befintliga gräsmatten med gräsklipparen istället för röjsågen... haha! Några gropar kvar som ska fyllar igen och sås på med nytt gräs och sen mer jord på sista hörnet så år vi klara med gräset. Jag tvivlar på att gräset blir klart i år... men vi får se. Garaget och Kians rum är viktigast.

1 kommentar:

  1. Åh allt som måste göras när man bor i hus. Ibland längtar jag tillbaka till lägenheten men så ser jag Alfons lyckliga leende när han går barfota i gräset och allt jobb blir plötsligt värt det!

    SvaraRadera