onsdag 31 juli 2013

Mera regn

Inte en dag för sent. Shit pommes va gräset växer nu när det äntligen kommit regn! Och då har vi ändå vattnat nästan varje dag. Men nu har det sagt poff!
Det bästa med regnet är att jag kan sitta inne i soffan och surfa efter tyger till Kians rum utan att få dåligt samvete. Jag ska ju måla garage också... Men det får bli en annan kväll. Imorgon kanske.
Angående tyget så hittar jag inte. Jag blir inte nöjd. Vet inte vad jag ska hitta på till gardinerna. Hade en vision att det skulle vara natur/skogs/djur tema. Men så snubblande jag ju över Bamse tapeten. Så nu vet jag inte hur det ska bli.. Känns ganska splittrat för stunden. Men det blir säkert fint. Hur det än blir. När det nu blir.

Klockan går fort. Trots att jag slutar fyra så är klockkan plötsligt åtta och innan Kian sover ordentligt, ibland så mycket som halv nio. Och nu halv tio. Innan jag är nerbäddad har vi närmat oss 22 och så vill jag läsa lite. Snart klar med del 2! I like. Måste åka och köpa del tre.
Det här är nog en av få böcker som jag kan tänka mig att läsa om. Fast då kanske jag hoppar över de "explosiva orgasmerna", eller iaf bara skummar igenom dem styckena. Svårt att inte himla med ögonen när de ständigt kommer tillsammans och varje gång är det så att jorden skälver och hon nästan svimmar... Nog för att det är annorlunda när man är nykär men.... ja. Vi är gifta, med en liten kotte på 1,5 sovandes i samma rum. Jag känner inte igen mig i så mycket av just den delen om vi säger så. Men boken är inte sämre för det!

1 kommentar:

  1. Visst försvinner kvällarna snabbt! Vi hämtar Liam 17.15, och man har ett ständigt dåligt samvete för man inte hinner vara en rolig mamma när man kommer hem.... Laga mat, äta, plocka undan. Vips är kl. 19.30 och det är sovdags. Det ständiga dåliga samvetet som skaver =(

    SvaraRadera