lördag 10 augusti 2013

Helt normalt!

Det måste ju vara det uttryck svenska gynekologer/barnmorskor använder mest. Men för en gång skull blev jag bara glad av att höra det.
Märkte att det verkar vara en ny blödning på gång (ursäkta oversharing men det är faktiskt min blogg så nu blir det så!). Och jag tänkte att det säkert är som det ska. Men jag ringde gynakuten för säkerhets skull. Och mycket riktigt. Hon sa själv att det är dumt att de glömmer informera om att den kommer komma, men det är helt normalt. När gravid hormonerna nu sjunker i kroppen så kommer livmodern att stöta ut den uppbygda slemhinnan. Så jag kan förvänta mig en kraftig mens. Så det var ju positivt! Eftersom det betyder att gravid hormonerna troligen fortsatt att sjunka som de ska.
På tisdag ska jag lämna blodprov för att kolla just hormon nivån och igår tog jag bort förbandet. Det ser fint ut. Baddade med lite vatten i morse och tänkte duscha ikväll. Inte tvätta såret men låta vatten rinna över för att skölja lite lätt.
Det har kliat en del idag, men det tolkar jag som positivt för det är nog för att det läker.
Har just haft besök av både svärmor och min vän med dotter. Trevligt! Nu ligger jag på sängen och vilar magen medans kian sover.

Och sist men inte minst: Jag är nu Faster!!! En fin och frisk liten pojke tittade ut igår. (Samma dag som Liam, haha!)
Får se när jag får träffa underverket. Det lär säkert dröja lite. Men nu är han i alla fall här. Mys.

1 kommentar: