måndag 6 juni 2011

Nationaldag

Ja, jag kan inte säga att jag firat dagen speciellt.
Stod en timme nere i byn med politiskt syfte. Jag är inte så sugen på politik längre.
Jag är gärna med på möten, kommer med åsikter och synvinllar. Men jag är inge sugen alls på att tillhöra ett parti.
Inte för att mina partikamrater eller vårt parti överlag står för något jag inte håller med om kanske. Men jag gillar bara inte fack. Jag är en neutral person, och vill så förbli. Tror jag...
Men vi får väl se vad som händer. Årsmötet är inte förrän i Januari, så vi får se hur jag känner i slutet av året.

Många runt omkring har varit förkylda den senaste tiden. och nu är det min tur. Snuvig och lite ont i halsen. Super skoj!

Mina härliga lediga dagar har spenderats i rabatterna. Eller snarare den tidigare nämna skogsgläntan vi har på tomten. Jag har påbörjat arbetet med att flytta snöbolls-häcken. Det är faktiskt ganska roligt!
Nu gäller det bara att jag är duktig och vattna och har lite tur, så att dem överlever. Tyckte mig se att en planta redan dött. Så den får jag byta ut i veckan/helgen Men dem andra är inte döda än iaf!

Måste avsluta med att skryta lite om Connys systerson. Han är 2 år och kan rita bilar!!! Helt sjukt tidigt! En liten konstnär in the making. =)
Absolut, det är ju barnteckning. Men man ser klart och tydligt att det är en bil. Två hjul och så en oval som binder ihop dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar