onsdag 1 juni 2011

Lite extra ledigt känns skönt!

Kvällen är här och så även myggen....
Vi har än så länge lite träd på vår tomt. Altså inte små söta äppelträd med goda frukter, utan väldigt höga tallar med barr och långa rötter.
Detta leder till tre saker:
1. Inte jätte mycket sol
2. Mycket mygg eftersom det är skugga
3. Inte så glad gräsmatta pga av alla barr, de långa rötterna och det faktum att tallarna dricker mycket av vattnet
På söndag kommer ev en trädfällare och tittar, så kanske vi ska ta bort lite.

Dagens arbete avslutades redan kl 15 eftersom det är dag före helgdag.
Min bror och tillika kollega tyckte det var konstigt med så mycket helgdagar såhär sent och jag och mats/chefen svarade att "Det är ju för att påsken var så sen". Varpå min bror frågade, "Har kristiflygare med påsken att göra alltså?" =)
Jo, han är konfirmerad och har gått i skolan med. Men jag gissar att vissa kunskaper inte prioriteras i hårddisken!

Hursom helst passade jag på att boka in en tid hos kiropraktorn eftersom jag slutade tidigt. Knak och brak och tryck på extremt spänd och öm muskel.

Mannen och hans lillebror har påbörjat vidare byggningen av vår altan. Det ska på ett tak samt lite glasväggar. Tydligen. Inte mitt beslut, men Conny vill ha och vi fick väggarna i bröllopspresent, så jag bara glider med på ett bananskal.
Är fortfarande inte helt såld på iden, men det blir säkert bra när det är klart.
Medans de jobbade på altanen åkte jag och Rufus ner på hundkurs. Det gick ganska bra, men jag känner att vi står still och trampar med samma övning hela tiden. Och absolut - vi behöver träna! Det sitter inte perfekt. Men jag vill hellre lära mig nya saker att träna på, än att göra samma sak hela tiden... Får se om jag går nästa gång. Känner mig inte så sugen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar