tisdag 7 juni 2011

Tillbaka i verkligheten - lite

Åter på arbetet. dagen började bra. Strålande solsken och glatt humör.
Under dagen blev snuvan värre och huvudet tungt. När jag äntligen fick gå hem kände jag mig arg som ett bi och huvudet tungt som om det var fyllt med betong!
"Hem och sova på soffan hela kvällen" tänkte jag. Men sen kände jag att det kommer inte göra mig glad. Snarare mer irriterad för att det kommer kännas som att hela kvällen slösats bort i soffan. Så frågade jag mig själv "Hur kan jag vända detta??" ............ "Sushi!" blev svaret.
Men för att inte känna mig helt slösig och åka till Bålsta BARA för att köpa sushi, så passade jag på att storhandla också.
Humöret lättade och jag är nu nöjd med kvällen.

Jag har vattnat mina blommor och häckplantor även denna kväll.
En har torkat, så den måste jag byta ut. Men det återstår och ser hur de andra kommer att klara sig. Jag hoppas såklart på det bästa!

Min häst är lite till åren och har löite skavanker som påverkar hans immunförsvar. Tror jag har nämt detta tidigare. Han äter (läs jag tvingar i honom!) medicin dagligen för att hålla honom frisk och pigg. Nu börjar tabletterna ta slut och jag ringde apoteket för en eller två veckor sen för att beställa nya. Visar sig vara lång väntetid och jag kanske inte får nya förrän efter midsommar!
eftersom sommaren är här så är även hans exem igång. Så om han blir utan medicin nu finns risk för att han kommer få svårt att orka läka sig själv... Jag måste ringa veterinären imorgon och se om jkag ska ta en annan medicin så länge, eller om han klarar typ en vecka utan med. Jag har iaf så att det räcker ca 1-2 veckor till...

Så ja, livet är tillbaka i vardagen. Förutom att det redan är tisdag. Fast det känns som Måndag. =) Härligt med kortveckor tycker jag!
Just denna vecka avslutas med att jag ska ha jour. Men sen är det ju bara en normal vecka och sen midsommar! Mycket nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar