måndag 18 juli 2011

Tillbaka i verkligheten

Idag var första dagen tillbaka på jobbet. Jag började redan 5.15 för att visa en chaufför linjesträckorna.
Det var lite tungt! Men jag kom upp och han lärde sig snabbt, så jag hann hem för en liten powernap innan det var dags att åka till kontoret.

Efter jobbet tittade jag upp på himlen och undrade inte OM det skulle regna, utan hur mcket och hur länge.
När Nasi har täcket på sig och det regnar mycket blir han kall. Och det tycker jag inte om!
Men om han inte har täcket på sig så kliar han sig mycket och fort. Och på en natt hinner han skapa många nya sår. Det tycker jag inte heller om.
Så valet var inte helt lätt... Men när jag var i hagen för att ge honom hans medicin så började det dugga så jag bestämde mig för att ta av täcket.
Åkte hem och lagade mat och mycket riktigt - det började regna och det ganska mycket.
Men så slutade det. Det klarnade lite men jag tänkte, nej, han får vara utan i natt! Och det ljusnade ännu mer. Så nu har jag precis varit ner och tagit på det igen. =P

Idag har jag mått mycket bättre! Kanske behövde jag bara ta mig i kragen och lämna soffan. Eller så har kroppen kommit tillbaka lite närmare normal läge.
Till middag lyckades jag få i mig två portioner! Och nu har jag ätit lite nattmat innan det är dags att sova.
Jag har även bakat lite kola kakor. Det känns bra! Väldigt bra!

Imorgon blir det jobb igen. Och dan efter det och dan efter det... Och vips är det helg och Conny kommer hem. Jag saknar honom mer nu. Vet inte om det beror på bebisen, eller att jag bara är i en sån loop. Längtar tills han börjar jobba på hemmaplan igen.

1 kommentar:

  1. Hoppas att ditt "måbättre" stannar och att du kan njuta av din graviditet :)
    Kramisar från "lilla" stora mig -Ninis-

    SvaraRadera