måndag 25 juli 2011

Inskriven

I morse var vi på inskrivning hos barnmorskan.
Hon var jätte trevlig! Så det känns toppen.
Som jag misstänkte så var det inte så jätte mycket, så mannens närvaro var ju inte direkt behövd men såklart uppskattad! Jag sa till honom i helgen att han inte behövde följa med om han inte ville. Men han ville. Så det var mysigt! "Jag vill vara delaktig i vårt barn" sa han, mycket fint. =)

Tog lite prover, blodtryck osv. Allt såg bra ut, tom järnvärdet! Det kommer ju sjunka sen, men so far so good! Hon tyckte jag verkade ha koll på det mesta, så jag fick lite broschyrer såklart. Men i övrigt hade hon inte så mycket att tillägga.

Nu ska vi boka ultraljud i vecka 17-19 och sen ska vi tillbaka till BM i November, vecka 25.
Ganska långt dit, men det är ju inte så mycket att göra. H*n ska ju bara växa till sig där inne. =)
Vi vet inte om vi vill ta reda på könet... Eller, Conny vill. Men jag vill egentligen inte. "Det ska ju inte vara så" känner jag lite. "Det ska ju vara en överaskning". Men...
Jag har blivit så inställd på att det är en pojke. Och då kunde det ju vara roligt att veta om det är det.
Men som sagt. Jag vet inte.... Jag måste fundera på det!
Vad tycker du??

3 kommentarer:

  1. Spännande, måste kännas skönt att ha kommit så långt nu! För det är väl bara ca 2 veckor kvar tills du är över 12 veckors gränsen?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man ska göra som man känner. Vi har tagit reda på könet båda gångerna eftersom vi tycker det är totaltviktigt. Alla andra tycker dock att det är viktigt, vilket är väldigt irriterande, tycker vi. "Var tror ni det blir?" "Typisk pojkmage" "Har du mått illa?? Ja, då blir det en flicka". Det är ett jädra tjat helt enkelt. Nu tycker vi att vi f¨år mer fokus på vad det blir för PERSON istället för kön. Det är mycket viktigare för oss och känns rättvist mot bebisen också. "Överraskning" blir det ju ändå, fast lite tidigare!
    Så har vi alltså resonerat.

    Lycka till med beslutet!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst att förstföderskor brukar tro att de väntar en pojke. Jag med, men jag hade ju helt fel :)

    SvaraRadera