onsdag 20 juli 2011

Vaddå slut???

Jag har just sett sista avsnittet av en ny serie.
Varje avsnitt var ca en timme långt och det var tio avsnitt. altså 10 timmar av mitt liv har jag ängat åt det här. (Lite skrämmande när man tänker på det...) =P
Serien var riktigt bra och varje avsnitt välarbetat. Bra skådisar, bra regi och bra manus.
Och så kommer jag till sista avsnittet och det lixom bara tar slut. Man får inte alla svar. Det hatar jag!!!
Det är skillnad med alla dessa dramaserier som lixom går ut på att de ska fortsätta och fortsätta och fortsätta.
Men det här var en serie som lixom bygde upp till ett krig och kungen skulle "bytas ut" osv osv. Och när sista avsnittet kommer så är lixom inte kriget avklarat. Och nästa säsong beräknas sändas i April - i USA!
Så nu är det bara att vänta och vänta och vänta.

Känner lite samma princip med filmer som är så tydligt att det ska komma en nästa. T.ex Twilight. Pirates of the Carabian (nr 2 och 3).
Jätte bra filmer! Men när man vet att man inte får veta fortsättningen på typ ett år... så blir man ju lite frustrerad. Tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar