måndag 14 mars 2011

Konferens

Vår bröllopskonferens blev uppskjuten, inte helt överaskande, till ikväll.
Vi har nu en liten paus och ska fundera vidare om en stund. Hoppas jag!

Vi har tagit beslut om tårtan!
Det blir den tårtan som vi hade hemma för provsmak för några veckor sen. Med passionsfrukt och chokladmousse inuti. Vit marsipan uppe på.
Här kommer lite fina bilder som jag ska ha med som tankar till konditoriet (ICA).
Jag föreslog tårta som en budapest bakelse. Men det rlstades ner. =)
Vi har även tagit beslut om varmrätt och förrätt. Känns skönt!

Vi har diskuterat bröllopsmarsch.
Vi väljer mellan den traditionella av Wagner eller den otroligt pampiga från en Midsommarnattsdröm.
Det tråkiga med den pampiga är att den inte låter så himla bra när den bara spelas med orgel... Och att spela från cd känns lite B.

Sen är det beslutet om vilken sång som ska spelas/sjungas i kyrkan. Vi har nog ingen som vi vill ska sjunga. Så där blir det nog cd.
Jag gillar "Alltid" med Sara Löfgren. Men kanske inte nödvändigtvis med hennes sång. Hon har så stark röst, jag skulle föredra en mjukare ton... Men Conny är inte helt såld på den låten överhuvudtaget så vi får väl se....
Men, vi är en bit på väg iaf!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar