tisdag 1 mars 2011

Hår

Jag är inte så bra på hår.
Som jag sa til frisören idag "Jag sätter upp en tofs sen är jag klar".

På bröllopet är det tänkt att jag ska ha en krona. En vit, knypplad krona som min farmor har gjort.
Det i kombination med det faktum att jag inte kan hår spec bra (läs: alls) så behöver jag en frisör på dagen D.
När jag provade klänningar ibörjan på året så framgick det att frisör måste bokas tidigt! Så jag ringde runt och hittade en som ville och kunde hjälpa mig. "Hör av dig när du vill komma och göra en provuppsättning" sa hon.
Sagt och gjort, jag har funderat och ringde igår för att boka tid. Då kan dem inte hitta min bokning - och frisören är i Thailand! "Men hon får lösa det, hon ringer dig på måndag". Jätte trevlig var hon jag pratade med och det kanske löser sig utan större problem. Men nu känns det ju inte så toppen bra...
Så idag ringde jag en annan frisör. Fick en tid till nästa vecka.
Ska fundera lite på hur jag vill göra...
Under tiden kommer lite bilder här!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar