måndag 21 mars 2011

Otur

Jag verkar vara inne i en liten loop av otur.
Har väldigt mycket fint i livet och massa tur i övrigt, så jag klagar inte. Men det är lite konstigt:

Ingen kan ju ha undgått att hunden min har problem med sitt ben. Många veterinär besök och oroliga timmar har det varit och jag håller verkligen mina tummar och tår för att han nu ska bli bra.
Min häst är lite till åren och har haft några små sjukdomsfall dem senaste åren. Nu verkar han ha blivit lite halt på ett framben. Inte mycket. Men det är. Får avvakta några dagar och se vad det kan vara. Inget som syns utanpå eller känns när man klämmer och känner iaf!

I ca 2 veckor har jag suttit i soffvila pga muskelbristning eller vad det nu var. Hostat sönder en muskel vid revbenen - hur många lyckas med det?
I Onsdags gjorde Rufus ett utfall mot grannens hund. Det var ett staket emellan (och jag hade koppel så jag drog in honom), så ingen gjorde illa sig. Men nu varje gång vi går förbi är hunden innanför mycket arg. Med all rätt! Jag blev skapligt arg på Rufus kan jag säga!!!
Dagen efter, i torsdags, sprang han efter nåt på gräsmattan. Kruxet var bara det att jag höll i kopplet, så min hand for rakt in i väggen och jag gjorde illa tre fingrar. Som att slå sig med en hammre rakt på fingrarna typ!
Igår skar jag mig i tummen, på samma hand. (bara lillfingret kvar nu - undrar vad jag ska lyckas göra med det??)
Idag slog jag handen på nåt konstigt sätt in i en grind - ont!
Och någon timme senare spillde jag varm oboy i knät.

Så ja, jag har lite otur ett tag!

Men som sagt, i övrigt är livet underbart! =)

1 kommentar:

  1. Men du...
    det kan ju inte bli värre ni iaf ;)
    Hoppas att vovvsingen inte har fått ett nytt beteende och att hästen blir bra utan bekymmer :)
    Kramis!

    SvaraRadera