tisdag 15 mars 2011

OSA

Today is the day.
15 mars, sista dagen för att lämna besked om bröllopet.
Om alla har svarat? Tok nej!

Jag är inte så förvånad. Och inte särsskilt upprörd heller för den delen.
Lite trött kanske. Känns ju inte kul att behöva tjata på folk. Men jag vill ju inte bara anta att inget svar betyder nej.
Som tur är så är det bara ett fåtal av "mina" gäster som jag behöver fråga. Conny har fler. Inte helt överaskande dem av hans kompisar som inte har flickvän - sammanträffande??

Jag pratade med kyrkan idag. Det blir min konfirmationspräst! Han är jätte trevlig och inte så konservativ. Vilket känns skönt.
Inte för att vi kommer ha några konstiga önskemål om själva vigseln, men inte för "kristet". Sambon kallar sig gärna ateist, men ställer upp på kyrkbröllop för min skull.
Även om jag inte aktivt utövar min religion i någon större utstreckning, så kallar jag ändå mig själv kristen. Och har för tillf'llet mitt favorit halsband på mig - ett guldkors. Kedjan fick jag av Conny vår första jul tillsammans och korset i konfirmationspresent av mina syskon.
Och det mina vänner är vad vi kallar ett sidospår...

1 kommentar:

  1. Hoppas ni fått in lite fler svar nu!
    Jag kan ju komma om ni har platser över ;)
    Så fint du gjort här inne :)

    SvaraRadera