torsdag 3 mars 2011

Världens starkaste och världens svagaste

Min vän Ida. Hon är den första delen av min rubrik.
Idag begravdes hennes mamma, som dog hastigt bara 50 år gammal.
Och min vän stog stark hela dagen.
Bara 24 år gammal med sin lilla dotter på armen sa hon farväl till kistan.
Hur hon klarade detta har jag ingen aning om. Hon har inte haft ett lätt liv. Men hon är fantastisk och hennes dotter va super go!

Den andra person i min rubrik - är jag.
Jag tror, på fullaste allvar, att jag har väldens vekaste bröstmuskulatur.
För nåt år sen var jag förkyld och hostade så mycket att jag fick en spricka i ett revben. Jag trodde inte att det ens var möjligt. Men läkaren sa det, och dem bör ju veta bäst!
Nu är jag återigen förkyld. Och vad har jag lyckats med? Jo jag har hostat och fått en blödning i muskulatruen mellan 5e, 6e och 7e revbenen på höger sida.
Har väldigt ont! Speciellt när jag andas. =P
Hosta, nysa och skratta är fy, det gör ont och är inte bra. Måste ta det jätte lugnt i minst en vecka. Super skoj!
I tanken låter det jätte härligt. Varje dag åka hem och lägga sig i soffan.
Men i verkligehten? Blä!!!!!!
Men men. Kiropraktorn sa att om jag inte tar det väldigt lugnt nu så kan det ta upp till 8 veckor innan det läker. Så det är bara att vila.

Rufus veterinär ringde idag för att fråga hur det går.
Han är ju verkligen så snäll, trevlig och seriös!!! Han sa att det inte finns nånting i benet som ska kunna strula. Så även om det tar längre tid än väntat så borde han verkligen bli bra.
Om han inte är bättre om typ 2 veckor, alltså att det går åt rätt håll, så vill han titta på honom igen. Men om det går åt rätt håll behövs det inte. Då blir det mera rehab, fortsatt simning och förhoppningsvis mot framtiden och ett roligare liv för världens finaste hund.

Klockan är nu kvart över åtta.
Jag har druckit två koppar te, och ätit massa halstabletter. Tagit hostmedicin en gång och det blir en gång till innan jag somnar.
Jag får inte hosta. Jag vill inte hosta. Det gör ont att hosta. Och det kittlar i halsen!!!

Ca 20 minuter kvar av Criminal minds avsnittet jag tittar på. Sen blir det prommenad med Rufus i hela 10 minuter! Sen ska jag bog gå och lägga mig. Försöka sova bort så många timmar som möjligt. Hoppas att jag vaknar imorgon med mindre smärta eller åtminstonde mindre hosta.

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Smyger in en liten kommentar här ;)
    Stackars dig att du inte mår bra, hoppas du kryar på dig snabbt.
    Jag hade en liknande frisyr som den på första bilden, första gången, jag gifte mig. Gillade den :)

    SvaraRadera