söndag 29 juli 2012

En dag i Östergötland

Nu är vi på hemväg. (Så Nice med blogg i mobilen!)
Vi har varit på dagsutflykt i Linköping idag. Tillsammans med Connys bror och syster och hennes familj. Det har varit toppen  trevligt!
Först var vi på flygvapenmuseet och sen till deras pappas stuga för att fira hans födelsedag. Och jag tycker nog att dagen har varit över förväntan! Och då trodde jag ändå att det skulle bli trevligt. Så det här va riktigt skoj!

Museet var också över förväntan.
En av halllarna var en utställning om kalla kriget. Jätte fint och intressant. De hade gjort i ordning små rum efter olika årtal; -50 -60 -70 och -80 tal. dock hade jag inte riktigt ork och ro att gå och läsa en massa. Utan tittade mest och upplevde.
Kanske tar jag och läser på om det nån annan gång. Var så billigt att gå in (60:- för vuxen och gratis för barn) så jag Kan  tänka mig åka tillbaka.
Väl hos svärfar fick vi grillad mat och jätte god efterträtt. Frukt, i detta fall kiwi, banan och jordgubbar med vit choklad på som hade varit in en  stund i ungen. Så enkelt och så gott! Och så grädde och glass till det. Och till det grillade han de gjort paprikor fyllda med pikant ost. Det har säkert alla andra ätit utom jag. Men mums! Tyvärr är jag ju lite nojig av mig så med 3 timmars bilresa framför mig vågade jag inte äta så mycket.... men jag ska prova göra det där hemma. Och bjuda min familj på!

Kian har varit JÄTTE snäll hela dagen. Min lilla prins! Sov 2 timmar på ner resan (visserligen hade jag ju planerat det så med matning m.m. men ändå) och nu sover han igen. Förhoppningsvis hela vägen hem. Och glad och charmig hela dagen.

Vi hade tänkt åka ner redan igår och sova en natt. Men vi skippade det. Det tar vi nån annan gång. Nu ska det bli skönt att komma hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar