torsdag 5 juli 2012

Ska detta vara rogivande?

Idag införde jag ett litet arbetsförbud till mig själv. Har pysslat för fullt i trädgården och på altanen i några dagar och klockan har blivit mycket innan jag pallrat mig till duschen och i säng. Inte så bra när man har en bebis som inte alltid vill sova så jätte länge. Som i morse tex när han tyckte 4 var en bra tid att vara vaken. Så idag skulle jag ta det lugnt!
Och det har gått bra... Tror jag. Spenderade dagen vid "Kulla badet" med min mamma och min systers barn. Det var super mysigt och trevligt.
Väl hemkomna somnade Kian och plötsligt stod min svärmor i dörren. Prat och titt på trädgård så åkte hon efter nån timme. Jag och Kian lagade mat och poff så står min mamma, syster och samma syskonbarn i dörren. Återigen prat och trädgårds titt. Nu har de åkt hem och Kian har efter lite amning slumrat in. Så........
Vad ska jag göra nu?
Skulle ju kunna lägga mig i soffan och bara glo på tv. Men har ingen lust. Har några små saker kvar som jag vill fixa ute, tror jag ska göra det. Sen kan jag slappna av.... Kanske.
Jag älskar den här nöjda känslan man får i kroppen när man fixat nånting! Och nu har jag fått massor gjort i flera dagar så det känns lixom alldles tomt nu... Måste göra nåt. ;-)
Finaste kusinerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar