söndag 3 april 2011

Så har ännu en helg gått

Tiden går verkligen snabbt. Speciellt helgerna. Men eftersomo tiden gr snabbt så kan man ju tröst sig med att det snart är helg igen!
Idag har vi bara varit tillsammans. Hela dagen. Vi sov länge. Degade omkring hemma. Tränade och solade. Åt middag. Och kollat på film.
Vi har öevererat ännu en näbbklänning samt provat flugan på killarna. Alla har nästan samma hals size, så det blir lätt. Tar inte många minuter att sy på bandet, så det planerar jag fixa i veckan.
Nu ikväll var vi upp en sväng till gården aka festlokalen och provade att ställa ut alla bord.
Det blir bra. Har inte bestämt till 100% åt vilket håll vi vill ha borden än, men det är verkligen en liten bagatell!
På torsdag ska jag till min svägerska för prov sminkning.

Jag har två beslut som jag går och grubblar på.
1. Ska slöjan sitta fast i kronen, eller ska den nålas fast i frisyren.
Frågan är ju om jag kommer att vilja ha söja och krona på mig hela kvällen eller inte. Jag tror att kronan kommer att åka av. Men jag vet inte hur jag kommer känna för slöjan...
2. Vad ska jag göra för nåt med blommor på borden. Detta är en fråga som inte gör mig spec stressad eller olrolig. Jag vet att det kommer bli fint, jag älskar blomor och tycker att det är ganska lätt att fixa ett arrangemang som iaf ser dugligt ut. Men det skulle vara kul med en tydligare bild i huvudet.

Nu ska jag sova, om lite mer än en timme börjar en ny vecka!

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du/ni har allt under kontroll :) härligt!
    Hade jag varit du hade jag tagit av slöjan eftr middagen man haft kronan kvar på, men det är jag ;)
    Hade varit fint med en murgröna som servetthållare plus murgröna som slingrar sig på borden med en liten typisk vårblomma kanske?

    SvaraRadera
  2. Bra ideer!
    Det låter jätte fint. =)
    Ja, jag tror att slöjan kommer att få åka av under kvällen. Så får jag flascha frisyren också. =)

    SvaraRadera