söndag 6 maj 2012

Dop

Dopinbjudningarna är färdiga och de första har redan delats ut. Det blir ett litet dop, helt enligt planen, bara vår närmaste familj: föräldrar och syskon med partners och barn, min farmor och mormor, min farbror med sambo (vars trädgård vi ska vara i) och en av mina mostrar.
Det känns bra och jag är nöjd med både layout och selektering av gäster! På onsdag ska jag träffa prästen för dopsamtal, hoppas att hon är modern och går med på att göra det lite ”light” på Gud fronten för Connys skull!

Efter dopet ska vi hem till min mamma (typ 200m från farbrors trädgård) där kommer det att bjudas på fika: Min syster bakar bullar. Min mamma gör en sorts kakor och jag en sorts kakor. Och så beställer jag en tårta från ICA. Får se om jag kanske känner mig inspirerad och vill göra mer saker själv när det väl närmar sig, men jag tror inte det.
Tankarna har funnits på både smörgåstårta och rostbiff med potatissallad, men så kom jag på: Jag vill ju ha det LITET. Så då räcker det med lite fika! Och min systers bullar är de godaste bullarna jag vet. Och min mammas kakor är mina absoluta favoriter. Och det känns riktigt bra att ha bett om hjälp!

Dopklänning blir den från Connys släkt. Som han är döpt i. Som hans mormor sytt. Och namnen på de barn som döpts i den finns broderade på. Jätte sött! Jag älskar traditioner! Även här kommer jag få hjälp. Connys syster kommer att tvätta klänningen och brodera dit ”Kian”. Egentligen är det för att hon är rädd att jag ska förstöra den, men det skiter jag i och tar tacksamt emot hjälp! Även om brodera kanske inte är jätte svårt så är det inget jag direkt gjort förut. Och att träna på arvegods – känns inte optimalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar