söndag 27 maj 2012

Lite besviken tänker jag vara...


Även om jag inte är förvånad.
Min första morsdag är snart till ända. Och jag har uppvaktats - inte ett jävla skit!

Min söta lille gos har ju inte riktigt möjlighet att fixa presenter själv. Så jag informerade hans pappa för nån vecka sen om att jag faktiskt ville bli lite uppvaktad, bara den här första. Sen visste jag ju att jag skulle få klara mig utan i framtiden. För det är sån han är min man, han gillar inte att uppvakta på "påhittade komersiella" dagar. Och visst, det har han väl en poäng i. Men bara den här första???
Hur svårt hade det varit? Ett litet kort, eller en fnuttig liten blomma. Det hade betytt så mycket för mig!

Men nej.

Har mer jag tänkt skriva om, men det har inte blivit av. och nu har jag inte lust. Nu ska jag duscha och vara bitter en stund. Sen är det dags att somna.
Ska pussa på gullungen min innan jag lägger mig, That always chears me up!

Till Er andra mammor där ute - Hoppas ni haft en härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Föstår att du är besviken, det blev jag också min första Mors Dag utan uppvaktning. Utryckte min besvikelse för maken och efter det har han i alla gjort nått den dagen, frukost på sängen, en fika eller blomma..
    Kram.. och GRATTIS på Mors Dag!

    SvaraRadera
  2. Åh, Frida du har min fulla förståelse! Känner igen känslan av besvikelse tyvärr. Inte heller min man är bra på eller intresserad av att fira Mors dag eller andra bemärkelsedagar. Trots att han vet vad det betyder för mig. Här passerade dagen också utan firande - förutom det firande jag bestämde mig för själv att ha, firade att jag får vara mamma till två underbara!
    KRAM på dig!

    SvaraRadera