tisdag 22 maj 2012

Vart ska jag börja??

När skrev jag sist?
Hmm... Slutet av förra veckan blev det i alla fall bakning. Jag slängde ihop 3 sorters kakor istället för tönkta en. Sen bakade jag själv tårtorna, till och med bottnarna!
Jag blev nöjd, det smakade bra. Bilder kommer en annan dag!

Dopet gick jätte bra. Vädret var kanon. Alla på glatt humör. Och lilleman skötte sig fint. Tyckte det blev lite kallt om huvudet när håret var blött och det kom en vindpust, men han blev snabbt glad igen.  Efter själva dopet prommenerade vi ut till fikat och han somnade i vagnen. Sen sov han förbi hela kalaset!

När fikat var avklarat och folk börjat röra sig hemåt ringer plötsligt Connys mobil. Och får veta att hans bror krashat med bilen på väg hem. Bilen har voltat och är väldigt trasig och brodern och hans dotter är på väg till sjukhuset med ambulans! De hade som tur var önlavakt och klarade sig med lite märken efter bältena. Tack gode Gud!!
Vi var alla tokoroliga innan de kom hem igen, och Kian kände helt klart av spänningarna. Han var jätte ledsen, men sov som tur var mycket i min famn.

Nu är en ny vecka här och jag och Kian är solo. Conny är borta på jobb. Tråkigt såklart att han inte är här, men skönt att han har lite jobb. Skulle verkligen vilja att han tog anställning här hemma så vi kan få slappna av.... Men men.

Idag fick Kian sina sprutr på 3 månaders kontrollen. Han såg jätte rädd ut ioch skrek precis när de stack, men så fort jag vände upp honom i min famn igen lugnade han sig. Gulle!
Nu ligger han och sover i sin säng med 38.0. Hoppas den inte stiger mer och att han mår bra imorgon.
Gårdagen var jobbig! Vi sov båda dåligt på natten och han var kinkig hela dagen. Vilket ledde till att jag inte fick nånting gjort! Otroligt frustrerande.
Idag har varit bättre och jag fick in ett riktigt jobbigt och bra pass på gymmet efter esöket på BVC.

Är otroligt trött just nu men ville ju skriva lite!
Nu ska jag nog dunka i säng dock.
Hoppas att jag inte får påhälsning som jag fick i natt: En stor tjock spindel sprang på min arm när jag precis ammat färdigt Kian. Blääääääääääääää! Jag HATAR verkligen spindlar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar