torsdag 3 maj 2012

Work it!

Det känns så bra!!!

Våren är så underbar, man känner sig så pigg, glad och taggad! Det blir promenader. Jag är på gymmet 3 dar i veckan. Och har brjat rida lite smått. Helt underbart!
Är så mysigt att sitta på hästryggen igen. Och att rida med Sara är det roligaste som finns - vi pratar om ALLT och skrattar massor.

Prommenaderna blir med både hund och vagn för det mesta. Men ibland får Rufus vila för att skydda hans ben. Igår var det så soligt och varmt att jag gick i linne och kunde dra upp byxbenen. Och fick till och med lite färg på armarna. Inte mycket, men det är en början.

Förut när jag har gymmat har jag satsat på att köra igenom hela kroppen varje gång. Nu har jag lagt om. Conny har hjälpt mig och nu har jag ett uppdelat träningsschema.
Armar en dag. Axlar och Bröst en dag. Och idag var det rygg som gällde. Igår provade jag att köra lite mage. Jag vet inte om det är för tidigt än eller om jag an börja, det känns inte som att magmusklerna dragit ihop sig riktigt än, så jag tar det lite lugnt än så länge. Tills vidare är det plankan somm gäller.
När jag började orkade jag bara 30 sek åt gången, nu är jag redan uppe i en minut. Dubbelt på bara någon vecka!

Ja, så. Nu har jag skrytit klart!
Nu ska jag pyssla med dopkorten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar