fredag 10 augusti 2012

Nu var det ett tag sen sist...

Ja du, vart ska jag börja?
Känns som att jag har massor jag vill skriva men att jag kommer hinna glömma hälften halvvägs genom inlägget. Så jag skriver några punkter medans jag kommer ihåg:

Kians mat
Kian krälar
Garaget!

Sen var det nåt mer som jag redan hunnit glömma. Haha!

Men om vi börjar med min lilla solstråle Kian så kan han ju sitta. Klådde sin mamma med två veckor och satt dan före sin 5 månaders dag! Och nu tar han sig även framåt. Med nån krälande typ av stil. Han kommer upp på knä i krypställning men skjuter sen ifrån med fötter eller knän och liksom hasar sig fram på magen. Typ. Ska testa lägga upp ett klipp från mobilen sen. Spännande att se vilken ledd det behagar hamna på!

Sen har jag ju grubblat på det här med hans mat och vi har provat oss sakta fram. Nyckelordet i den meningen är SAKTA! Och igår insåg jag att det nog är för sakta. Han gillar potatis och gurka, men allt annat verkar förhållandevis ointressant.
Gröten är lite godare med färskt äpple i, så det är ju bra, men fortfarande inte så att han verkligen vill ha. Så idag fick han smaka lite lite lite bröd. Och lite tomatsås. So far so good!
Självklart ska vi fortsätta vara försiktiga men ändå testa lite mer. Hitta lite smaker så att han blir mer intresserad.
Det handlar ju bara om smakportioner, jag helammar fortfarande.

Angående garaget - så har jag nu grundat färdigt! Helt otroligt va skönt det känns! Det har tagit låååång tid eftersom jag kunnat måla max en halvtimme i streck om inte Conny haft hand om Kian, och om han haft det så kanske jag har fått måla typ en hel timme, men nu är det klart!
Nu ska ju HELA garaget, inkl knutbrädor och foder etc målas två gånger till innan det är helt klart. Men det vet vi inte om det blir i höst eller vår. Och det kommer gå lite fortare plus att vi nog kommer sammarbeta då. Kanske be om barnpassning en stund och så måla så det ryker om det. I alla fall om vi ska hinna få till det i höst. Men det tvivlar jag på. Vi har en del annat att fixa också.....
Men som sagt - nu gläds vi åt att grundningen är klar!

Just det - En annan sak: Utbildning!
Jag har nu sökt en utbildning som är ett år lång och börjar i Oktober. Ekonomiassistent blir man. På vuxenutbildning. Hade tänkt söka till Januari men nu började den i Okt så då sökte jag det. Den är på heltid på distans, så jag hoppas att det ska funka att plugga och va mammaledig samtidigt. Men vi får väl se...  kanske är jätte jobbigt, då får det vänta.
Men det känns jätte kul! Conny tror att den kanske är för "lätt", att det är väldigt basic, men jag tror den är lagom. Alternativet är att läsa företagsekonomi på universitetet istället. Men det känns svårare, spec med Liten hemma samtidigt... Tanken är ju att jag ska lämna Kian till mamma nån stund då och då så jag kan plugga men... Ja. Skit samma. Jag har sökt - det känns roligt - nu får vi avvakta och se. Först OM jag kommer in, sen HUR det går.

Nu är klockan över tio, en fredags kväll och Conny gick just och la sig. Föräldralivet! I love it!
Ska nog krypa efter. Om några timmar vaknar ju Skatten.
För ja, han vaknar fortfarande på natten. 1-2 gånger oftast. Men det tycker jag inte är så farligt. Jag är inte dödligt trött, så det är helt okej för mig. Om jag bara gick och la mig lite tidigare också så skulle det ju göra ännu mindre. Men åtta tyker jag är för tidigt - småbarn eller ej! Men nu känns det okej. Så snart.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar