måndag 20 augusti 2012

Framsteg!!

När man skriver om.... trollen? Eller nåt.
Idag åt Kian flera skedar "middag"!!! Spagetti med köttfärssås (homemade utan salt) lite broccoli och mangopuré. Han hade nog gärna ätit ännu mer men jag ville inte riskera att överdriva. Men han åt en hel del och mamma (ja jag alltså) blev så nöjd och stolt! Men det kunde man väl räknat ut att mammas pojke skulle gilla spagetti och köttfärssås. Haha!

Ett litet bakslag däremot var väl att jag provade den där Nestlé gröten idag igen. Vi kör ju skrädmjölsgröt istället men jag ville kolla om det verkligen var den han reagerade på och om det i så fall skulle va kvar. Och det var det. Så det blir till att försöka lista ut vad det är han inte tål... Först på listan står mjölk. För det är det om känns troligast när man kollar innehållet. Så idag köpte jag en mjölkfri gröt med banansmak. Eftersom hans intresse för mat inte varit nåt att räkna med så tänkte jag att en gröt med favosmaken kanske hjälper. Så den tänkte jag prova imorgon, tror jag.
Jag skulle ju gärna vilja få honom att äta välling inför natten så vi kanske kan sova lite mer... Visserligen sover han ju ganska bra (utom de senaste två nätterna) men ännu bättre skulle ju inte skada! Och han verkar inte gilla skrädmjölsvällningen. Eller så är det själva principen att ta flaskan istället för bröstet som är waaaay off! För det har han ju aldrig gjort förut...
Men men, det ger sig säkert!

Och så har jag börjat grubbla på det här med läggning. Mitt sätt är väl...... typ fel. Men det funkar. Det är ju För- (eller beroende på hur man ser det kanske) Nackdelen med amning.... Och jag hade tänkt ändra sätt.... sen. Men jag vet inte om jag borde jobba på det redan nu. Är han SÅ stor redan? Det känns inte så i mitt lilla hjärta... Det funkar ju såhär. Och nu håller vi ju på med mat. Ska jag verkligen muppa med läggning samtidigt då? Det kanske blir som jag hade tänkt, att det löser sig med tiden. Amningen fasas ut, sagoläsning fasas in.....
Nej. Vi kör på! Inte allt på en gång. Ska njuta av den här tiden han är min lilla lilla bebis. Och jag får skämma bort honom om jag vill - för han e min!!!

2 kommentarer:

  1. stressa inte frida, utan njut av varje sekund! Jag stressade + började jobba när Liam var 4,5 månad. Jag ångrar det bittert idag. kram lina

    SvaraRadera
  2. Man ska göra det som passar en själv och sitt barn bäst! Det blir en väldans massa jämförelser när man har barn. Kör på det som ni mår bra av!!!

    SvaraRadera