torsdag 23 augusti 2012

Ha!

Mina fjantiga babbelgrubblerier om läggning.
Jag sövde just min lilla ängel i famnen, nappen i mun, ett stilla gungande och hummande från mamma var allt som behövdes.
Att jag glömmer det? Jag har gjort det massa gånger! Han kan somna både här och där, med napp eller utan, vid bröstet eller inte.
Det kommer lösa sig. Allts löser sig. Min lilla snutt!

Min familj tror nog att jag går omkring och bär på honom hela dagarna. Men det gör jag faktiskt inte. Eftermiddagsluren tar han alltid själv i sin säng. Och förmiddagsluren blir också där om inte jag vill sova jag med. Då myser vi i min säng och vaknar utvilade nån timme senare. Grejen är bara den att han sover LÄNGRE om jag sover med honom. Och med de senaste nätternas icke-sömn så tar jag gärna en nap på morgonen!

Och attans va kul det är att mata när han vill ha! Banangröten gör succe och så även spagettin härom dan ju. Ska prova igen med skrädmjölsvälling ikväll tror jag. Har köpt en ny "tutt" till nappflaskan, se om det rinner lite lättare. Annars blir det nog till att prova en köpe-välling för att se om man kan få upp intresset. Och så ska jag nog prova att köpa hem havremjölk att göra skrädmjölsvällingen på. (För det såg jag nånstans att Karin hade gjort!)
Sen ska jag nog prova att göra skrädmjölsgröten lite lösare nästa gång och så ha i banan. Se om det blir lika uppskattat.

Näst på listan att prova är nog ägg tror jag.... Eller ja, först blir det nog kanske kyckling, men det ska ju inte vara nån fara. Och så är jag sugen på att prova fisk. Men eftersom flera i Connys familj är allergiska mot fisk så tyckte läkaren att vi kanske kunde vänta med det lite om vi ville. Men det var mest för att slippa oron tror jag. Det påverkar inte om allergin poppar upp eller inte. Den där läkarn var inte så..... Ja jag vet inte. Och den bvc sköterskan jag träffat de senaste två gångerna är inte heller helt... Jag hoppas få nån bättre nästa gång! Men tyvärr har den bästa slutat...
Men jag provar väl på. Sakta och försiktigt....

1 kommentar:

  1. Jag sover också gärna en lur på förmiddagen. Alfons sover även han mycket bättre om han får lite sällskap i vår stora säng! Kian är väl som Alfons ingen liten bebis. Man orkar helt enkelt inte bära runt hela dagen!!

    SvaraRadera