måndag 6 augusti 2012

Borta??

Jag skrev ett inlägg på mobilen igår, men den låste sig och det ville inte läggas upp. Och inte finns det med bland utkasten här heller, så ni blir utan det helt enkelt!

Minns att jag skrev om skrädgröt som vi nu har testat i några dagar. Och det går bra! Inga utslag! Han är väl inte överförtjust precis och jag kan inte klandra honom, det smakar inte jätte mumsigt. Men han får i sig lite grann. Vi har haft i lite äpple och det gillar han bättre. Idag testade vi med lite mangopuré som jag hade köpt innan vi bestämde "inga halvfabrikat" och inga utslag än iaf. Får se imorgon när vi testar igen. Jag läste att det är inte första gången de får allergiskreaktion utan sen, när kroppen bildat antikroppar....
Men vi provar oss sakta fram. Ingen brådis här!

Idag hade vi fin besök av mamma fina mammor och barn som jag lärt känna genom AFF. Lovely! Det var super trevligt! Och nyttigt för Kian att träffa mera barn. Sju mammor inklusive mig och lika många bebisar runt 6 månader och så två storesyskon på 4 respektive 7 år. Jag fick en puss på kinden av 4-åringen, bara sådär! Hur gulligt va inte det på en skala?? Värmde mitt lilla hjärta, han är ju söt som socker Samuel!

Ikväll skulle vi titta på en film, jag och Conny, nåt med marinsoldater, ailiens och Alexander Skarsgård. Nåt för oss båda så att säga! Men Skarsgård dog efter mindre en halva tiden..... så jag diskade och plockade lite under resten av filmen!

Nu - Somna till regnets smattrande mot taket. Vi har plåttak, så det HÖRS att det regnar. Men inte så att man inte kan somna. Bara så man vet.
När det regnar såhär mycket får jag en konstig känsla i magen. Som att jag glömt nåt. Jag tror att det är för hästen. Min fina Nasi. Min kropp tänker att han står där ute i regnet med exemtäcke på och blir nerkyld. Men egentligen är han ju på de evigt gröna ängarna, under en stjärnklar himmel och helt utan knott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar