lördag 12 februari 2011

Ännu en vecka har passerat...

... och vad har jag gjort?
Ja du.........
Jag har vilat i soffan! I stort sett hela veckan. Efter jobbet har det varit hem, på med tvn och så vila.
Rufus har fått sina prommenader och 2 pass hundsim enligt veterinärens order. Men hältan är nu ännu värre och den mesta tiden hoppar han på tre ben.
Så nu skiter jag i vad vet sa, och det blir bara rastningar fram till Tisdag när det är dags för nästa återbesök.
Troligtvis är det menisken som gått sönder och det är därför han blivit halt igen. Det händer tydligen på ca 5-10% av hundarna som genomgår TPLO operationen som han gjort.
Så på Tisdag ska veterinären gå in och titta i knäet för att se om det är det felet. Då kan man göra ännu en operation så ska han bli bra sen.
Men jag vet inte. Får se vad vet säger. Om vi inte kan vara väldigt säkra på att han blir bra kan vi nog inte fortsätta med det här. Han är 3 år och älskar att leka, springa och busa i snön. Vi kan inte utsätta honom för otasliga perioder med hälta och eventuellt fler operationer. Han förttjänar bättre än så!
Men, kanske veterinären säger att det inte ser så farligt ut, en liten enkel operation och så är han garanterat bra sen. Då är det ju en helt annan femma! Vi får avvakta till Tisdag och se helt enkelt!

Ikväll ska jag på 50-tals fest hos två vänner som har/ska fylla 25. Det ska bli jätte roligt!
Tyvärr har jag slängt ut en drös med pengar helt i onödan dock, för klänningen jag så stolt roppade in förra veckan insåg jag när den kom hem att det är ju 60-tal!
Så nu har jag fått tänka om. Tror jag rotar i garderoben, tuperar håret och går som Sandy i slutscenen av Grease.
Så om någon vill ha / behöver en rosa/aprikos klänning som liknar 60-tal - hojta till!!!

1 kommentar: