tisdag 15 februari 2011

Operation

Nu trotsar jag min egen regel. Jag bloggar på arbetstid.
Jag har precis kommit hit efter att ha lämnat Rufus hos veterinärerna för ännu en operation.
Och jag behöver skriva av mig.
Jag och Conny pratade igår och kom fram till att OM diagnosen är att Rufus blir BRA efter den här operationen så skulle vi göra det. Om det fortfarande fanns risker för att han skulle fortsätta få problem skulle vi fundera på att avsluta....

Veterinären var hoppfull. Väldigt säker på att det är Menisken som spökar och att om vi gör den här operationen så SKA han bli bra. Självklart kan det ju alltid hända oförutsedda saker. Men normalt sett så att säga.
Rehab skulle inte vara så super lång.
Så jag tog beslutet att det blir operation.

Rufus såg så ledsen ut när jag lämnade honom!!!
Min lilla ängel. =(

Jag kände mig inte helt hundra på mitt beslut. Trots att veterinären sagt precis det jag trodde och hoppades att han skulle säga.
Delvis för att jag är rädd för att han ändå inte ska bli bra. Och då har vi utsatt honom för ännu mer lidande - mer eller mindre i onödan.
Men även delvis för att jag är snål. Jag får lite smått ångest när jag gör av med stora summor pengar.
Och det gör jag nu. På ytterligare en operation. På en hund.
Men jag älskar den hunden, han är det finaste som finns. Och jag vill inte ge upp än. Iaf inte när allt pekar på att han SKA BLI BRA!

Funderade på saken på vägen hem. Och kom fram till en fråga "Vad ska jag ha mina pengar till?"
Jag har jobbat heltid sen måndagen efter min student. Inte ens tagit ut all semester jag haft rätt till.
Jag röker inte.
Jag dricker inte (på festen i lördags gick det åt - håll i dig - 2,5 halv burk cider!)
Jag åker mycket sällan till frisören. Kanske tre gånger dem senaste 10 åren?? Jag fixar hemma själv och när jag behöver hjälp får mamma rycka in...
Jag köper inte dyra kläder.
Jag åker inte på ridkurser.
Kort sagt. Jag är en snålgris! Jag har en häst och en hund och jag vill att dem ska må bra. Så att jag kan rida en tur i skogen eller busa med vovven på gräsmattan. Inga höga ambitioner. Jag vill bara vara.
Så nu - är detta en investering i min hobby!
Och med dem tankarna, känns det mycket bättre!

1 kommentar:

  1. Men du...
    helt rätt beslut :)
    Förstår det där med pengarna om inte och så vidare. Men du bara måste ju göra allt för att ta hand om din voffsing.
    Hur gick operationen?

    SvaraRadera