onsdag 7 september 2011

Bite the bullet

Nu ska jag vara lite krass. Och lite dömande.
Det finns en artikel på Aftonbladet som handlar om vuxna personer som inte blir beviljade operationer eller behandlingar pga vissa livsval. Det var nån som var tvungen att sluta röka för att få en operation tex.
Nu har jag inte läst artikeln, men kommenterar ändå, det är ju super smart! Men det är mest principen jag vill diskutera, inte sakfrågan.
För det första, om man är sjuk eller har väldigt ont nånstans och läkarna säger ”Sluta röka så hjälper vi dig”. Då är det väl bara att sluta??? (Nej, jag är inte rökare som du märker). Jag vet att det är enormt svårt att sluta röka. Men då har man ju inte så jäkla ont då, om det inte är värt att fimpa för det.
Och för det andra, vad är det för barnslig j*vla inställning att säga ”Ingen ska tala om för mig vad jag ska göra eller inte göra”?? Nej men ha ont då!!!
Nu har jag som sagt inte läst artikeln, så det finns säkert omständigheter bla bla bla. Kanske läser jag artikeln imorgon och dementerar detta inlägg. Men till dess: Ta er i kragen eller tig och lid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar