lördag 24 september 2011

Mys morgon

Lördag morgon, Conny gick upp kl 6 och åkte till banan för tävling. Jag låg kvar. Länge.......
När jag vaknade låg jag kvar ännu en stund, bläddrade i IKEA katalogen och läste vidare i "Änglamakerskan". Riktigt bra bok, riktigt mysig morgon.

Imorgon ska jag och Conny och åka till IKEA och Barnens hus för mycket tittande och inspiration och förhoppningsvis lite shopping. Kanske.
Kanske är ett bra ord. Kanske är ordet som gör att jag inte blir lika besviken imorgon när trippen inte blir av. Jag skriver inte med bitterhet. Jag skriver med insikt.
Conny kommer vara trött. Sängen kommer att vara varm och tiden kommer att rinna iväg. Men om jag verkligen verkligen vill åka, så åker vi. För då går jag upp, fixar frukost och går med Rufus och ligger på i frågan. Men vi har en förmåga att låta tiden bara gå och vips är det dags för middag.
Men vi får se...

Nu ska jag åka ner till stallet. Ta in Nasi och borsta. Sen får vi se hur magen mår. De senaste dagarna har den verkat lite.... jag vet inte, trött? När jag ansträngt mig.
Så jag har tagit det lugnt och vilat lite extra. Och då har det känts bättre. Men idag tänkte jag försöka mig på en kort ridtur. Men som sagt, får de vad magen tycker om den idén...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar