söndag 25 september 2011

En tripp för inspiration

Idag blev det en trip till Barkarby. Det skulle sökas inspiration, klämmas och kännas och förhoppningsvis komma hem med lite grejer.
Vi vill ha ett nytt vitrinskåp, eller annan lösning av förvaringen av "finglasen". Ett nytt matbord och stolar till detsamma. Gärna en ny hylla eller liknande till hörnet bakom toadörren. Spjälsäng och Barnvagn skulle undersökas.
Vi spenderade nästan 700:- och kom hem med: ett alfapet, schampo mm och köp mat.... Inte helt lyckat i mina ögon!
Alfapet över 300:-, schampo mm på Rusta lite över 200:- köpmat 200:-
Inte den mest ekonomiska av dagar med andra ord!
Men maten var god och det ska bli roligt att spela spel. Och man måste ju tvätta sig!

Klämmandet och kännandet på spjälsäng var Connys uppgift. Jag är ju som bekant sugen på att köpa en ny, egen från IKEA, men vi har blivit erbjudna en begagnad från Connys syster från Babyland. Frågan var nu om skillnaden i kvalité/säkerhet var så stor. Domen blev att det var det inte, så jag får nog göra som jag vill. Tror det får bli en ny egen då faktisk. Jag är så sugen på det!

Sen var det dags för barnvagn. Jag hade fått för mig att jag ville ha en med smidig liggdel eller mjuklift för att man lätt ska kunna ta med om barnet sover i vagnen. Men när vi klämde, kände och tittade så tyckte vi att dem såg så små ut. Så jag tror det får bli en sån vagn med separat ligg och sittdel.
För jag kom även på att vi troligen inte kommer att behöva släpa på liggdelen. Eftersom vi bor som vi bor så kommer bebisen kunna sova kvar ute i vagnen. Och ska vi åka nånstans och jag vill kunna lägga honom i en lift kan jag ju köpa en separat sån.
Så nu är vi inne på en Emmaljunga Edge istället. Var inne på City Cross innan...
Men än är det långt kvar innan vi behöver köpa vagn. Så jag funderar nog vidare lite till.
När jag sitter här hemma framför datorn är det jätte roligt att titta på vagnar och fundera, men när jag står där i butiken känner jag mig så villrådig! Tanken är ju att vi sen ska göra ett klipp på Blocket. När vi väl bestämt oss.

Matbord hittade vi ett på IKEA, men det var beställningsvara så jag får återkomma om det. Stolarna var slutsålda och nåt vitrinskåp hittade vi inte.

Nu är det söndag kväll och det är snart dax för en ny arbetsvecka. Ser inte alls fram emot det. Kanske ska jag planera in den där lediga veckan som jag hade tänkt ändå?
Nu är ju Oktober alldeles runt hörnet och det var ju då det var tänkt bli av..... Ska fundera lite och känna efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar