torsdag 29 september 2011

Gräv gräv gräv....

... bara gräv gräv gräv!
Kan du sången? Vet du vilken film?!

Mannen min har lånat hem en grävmaskin och gräver på baksidan. Som jag förstått det så gräver han och fixar typ en väg för att han i helgen ska låna en lift för att han ska såga ner träd...............
Personligen tänkte jag nog hålla mig hemifrån, Jag tycker att det känns lite läskigt detta! Haha.
Men han är glad och det blir säkert jätte bra när han är klar. Hoppas jag.

Min mage har växt, försökte ta en ny magbild själv tidigare med det blev inge bra, så jag får be Conny om hjälp och sen återkomma! Fin är det i alla fall. Och jag tror att jag kanske har börjat känna nåt.
Litet och försiktigt. Och just som jag tänker: "Jo det är nog nåt!" så försvinner han och det blir kavlugnt där inne.
Så att papsen ska få känna lilleman verkar för tillfället helt uteslutet.

Jag har nu läst ut Camilla Läckbergs nya bok "Änglamakerskan".
Bra bok! Jag har gillat alla hennes böcker so far. Tyskungen är absolut bäst

En detalj som jag personligen tycker är jobbig är att dessa kvinliga författare (tex Läckberg och Viveca Sten) har kvinnliga huvudroller i sina böcker som INTE är poliser eller på annat sätt naturligt inblandas i handlingen. Men ändå ska de försöka blanda in dem på ett naturligt sätt. Vilket inte alls blir naturligt utan bara irriterande eller fånigt. Men det ärju så, första boken var inblandningen naturlig och sen måste det ju få bli osannorlikt. Eftersom det inte är så vanligt att "vanliga" människor blir inblandade i mordhärvor hit och dit. Det är ju inte ens särskillt vanligt att det är upprepade mordhärvor på samma plats så som det blir i dessa bcöker. Det är ju därför de är böcker, fiktion! ;-)
Men förutom just den lilla detaljen tycker jag dem är toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar