måndag 19 september 2011

Ingen vidare natt....

Nej, i natt har jag sovit ganska dåligt.
Gick och la oss redan vid 9, låg och åratade och gjorde ett quiz i en tidning. Sen somnade Conny. Jag tog fram min bok, Fyrvaktaren, och skumläste lite i den. Jag har ju redan läst den en gång, men eftersom Läckbergs nya kommer ut idag tänkte jag att jag skulle friska upp minnet lite. Så jag läser inte allt utan bara det jag känner för.
Vid elva kände jag äntligen tröttheten och släckte. Hade då redan varit upp och kissat en gång. Vaknade sen på natten igen, en eller två gånger, minns helt ärligt inte. För sömnen har varit full av drömmar så det lite rörigt i minnet just nu!
Men jag hade lixom svårt att somnam igen. Vilket jag inte haft på länge, eftersom det varit en hel del "upp-och-kissa-mitt-i-natten" så har kroppen lixom inte hunnit vakna ordentligt, så när huvudet åter landat på kudden har jag slocknat omedelbart.
Men alltså inte i natt.

Jag började fundera på det här med att få veta kön vid ultraljudet. Kanske är det dut ändå. Det är ju spännande med denna ovisshet.... Men samtidigt, så finns det ju så mycket annat man undrar om bebisen och det kommer ju fortfarande att finnas kvar. Som KarinLinnea skrev, Vem är det som finns där inne?
Så det lutar fortfarande åt att vilja veta. Om BM vill berätta. För det har ju Conny velat hela tiden, och vi är ju två i detta. =)

Om en halvtimme ska jag vara på jobbet. Då ska jag, förhoppningsvis, koppla om jouren till bror igen. Känns skönt. Även om jag *peppar peppar* inte haft så jobbigt, men det är alltid skönt att slippa ha den.

Nu ska jag svepa den sista varma o'boyen. Sen ut och låta Rufus kissa innan jag åker.

Ha en härlig dag fina du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar