torsdag 11 augusti 2011

Upp och ner och förhoppningsvis upp igen!

Tänk va det svänger att vara gravid.
I söndags var jag jätte pigg och tog både prommenad och ridtur. Plus ett litet mini mini pass på cykeln.
Måndag mådde jag normalt, inte lika överpigg, men bra.
Tisdag onsdag dåligt! Mådde illa hade typ, ja vad ska man säga, inte ont i magen. Men den kändes inte som vanligt riktigt. Typ spänd kanske?
Plus att jag var enormt trött. Så då blev det soffläge så mycket som möjligt. Förutam de obligatoriska prommenaderna med Rufus.
Och idag mår jag normalt igen. Så jag hoppas på en såndär super pigg helg nu!

Var hos kiropraktorn igår, men ryggen känns fortfarande inte helt hundra. Antingen fick han inte ut riktigt allt eller så är det bara för att det satt så ordentligt att det nu känns konstigt att vara rak. Kan vara vilket som.
Ska tillbaka om några veckor igen så att vi ser till att rygg och bäcken osv håller sig som det ska nu när jag börjar växa och luckras upp här och där.

Magen har blivit lite mera spänd. Den har nog inte växt så mycket mer, men förut var det lixom mjukare, som om jag bara var lite tjockl. Men nu är den spänd och när man trycker så tar det lixom stop. Kanske kan jag snart känna livmodern. Det vore häftigt!

Många på AFF har redan fått komma på ett första ultraljud och jag är lite avis. men jag känner mig inte så orolig just nu, så det känns helt okej att vänta lite till.

1 kommentar:

  1. När jag var 21 och väntade första (skit vad längesedan ;)) så la jag mig på magen och kände djupt ner mot/under blygdbenet occh kunde känna min livmoder rätt så tidigt. KOmmer inte ihåg vilken vecka.
    Likadant när det närmade sig att känna de första sparkarna. Magläge och med en lite hårdare kudde under magen så kände jag sparkar redan i v 16.
    Knäppt men roligt :)
    -Ninis-

    SvaraRadera